Wednesday, August 5, 2009

Who Am I To You

Kehadiranmu..
Kala malam berlalu sepi..
Kala angin menghembus sunyi..
Kala hujan mendendangkan lagu sedih..
Namun hadirnya dirimu bagai sang suria..
Yang menerangi hati dan perasaan ini..
Ketika itulah diriku bukan diriku..

Dirimu laksana seorang guru..
Memberi kekuatan di kala ku rebah..
Dirimu laksana burung kenari..
Menghiburkna hatiku bersama dirimu..
Dirimu laksana mawar berduri..
Perisaimu itu melindungi diriku..
Terlalu banyak ungkapan untuk dirimu itu..

Namun aku..
Hanyalah sekadar lukisan..
Hanya mampu dilihat oleh insan sepertimu..
Ditatap, diraut tanpa berkata..
Ku hanya mampu membisu..
Seringkali ku ingin meluahkan isi hati..
Ku ingin berkata..
Kemarilah temanku..
Marilah mendakapku..
Kan ku peluk erat tubuhmu itu..
Ku ingin bersama dirimu..
Namun apakan dayaku..
Aku hanyalah sebuah lukisan..

Teman..
Seringkali aku berfikir..
Seringkali aku menangis..
Bagaimana untuk memahami isi hatimu itu..
Izinkan aku ditatap olehmu..
Walaupun hanya untuk sementara waktu..
Kerna aku tahu..
Siapalah aku terhadap dirimu..

No comments:

Post a Comment